Avui, mentre les firmes internacionals de la moda i les grans cadenes de distribució sedueixen la seva clientela amb l'actualització constant dels seus dissenys i amb els preus dels seus productes, obreres de Xina, Marroc, Bangla Desh, Hondures o Romania, viuen envoltades de peces de roba que confeccionen durant més de 12 hores diàries a canvi de salaris que amb prou feines cobreixen les necessitats bàsiques.
La Campanya Roba Neta, que coordina SETEM a l’Estat Espanyol, és una coalició internacional d'ONG, organitzacions de persones consumidores, sindicats i altres entitats que treballen per la defensa dels drets laborals al sector tèxtil mundial. Va néixer als països Baixos el 1989, està activa a 14 països europeus i coopera amb grups de treballadores i treballadors del sector tèxtil organitzats arreu del món. Malgrat les estratègies de responsabilitat social empresarial que les firmes internacionals de moda han engegat i publicitat amb força durant els darrers vint anys, la seva tasca és més vigent que mai
D’altra banda en col·laboració amb Educació per a l’Acció Crítica (EdPac) ha presentat el curtmetratge '38', realitzat per l’entitat Interferències. Es tracta d’una animació en stop motion que juga amb el significat que pot arribar a tenir el número ‘38’. Aproximadament, és el salari mensual (en euros) d’una treballadora de la confecció a Bangladesh i és la talla màxima per ‘gaudir’ dels productes de les grans firmes de moda.
Descarregat la guia aquí.
No hay comentarios:
Publicar un comentario