miércoles, 11 de mayo de 2011

Campanya Roba Neta


La Campanya Roba Neta publica el llibre ‘Moda: indústria i drets laborals. Guia per a un consum crític de roba’ i el curtmetratge 38

Avui, mentre les firmes internacionals de la moda i les grans cadenes de distribució sedueixen la seva clientela amb l'actualització constant dels seus dissenys i amb els preus dels seus productes, obreres de Xina, Marroc, Bangla Desh, Hondures o Romania, viuen envoltades de peces de roba que confeccionen durant més de 12 hores diàries a canvi de salaris que amb prou feines cobreixen les necessitats bàsiques.

La Campanya Roba Neta, que coordina SETEM a l’Estat Espanyol, és una coalició internacional d'ONG, organitzacions de persones consumidores, sindicats i altres entitats que treballen per la defensa dels drets laborals al sector tèxtil mundial. Va néixer als països Baixos el 1989, està activa a 14 països europeus i coopera amb grups de treballadores i treballadors del sector tèxtil organitzats arreu del món. Malgrat les estratègies de responsabilitat social empresarial que les firmes internacionals de moda han engegat i publicitat amb força durant els darrers vint anys, la seva tasca és més vigent que mai

La Campanya Roba Neta ha publicat recentment el llibre ‘Moda: indústria i drets laborals. Guia per a un consum crític de roba’ i el curtmetratge ‘38’. D’una banda el llibre repassa les darreres investigacions realitzades per la Campanya Roba Neta internacional i les organitzacions que hi col·laboren per documentar la realitat de les cadenes de subministrament de les grans empreses presents a països com Marroc, on les treballadores realitzen jornades de fins a 14 hores diàries per salaris que poden ser inferiors als 100 euros mensuals i que gairebé mai superen els 200 euros mensuals; o com Bangla Desh, on els salaris en el sector se situen entre els 20 i els 35 euros mensuals i els incendis i esfondraments de fàbriques han matat a centenars de persones en els darrers cinc anys.

D’altra banda en col·laboració amb Educació per a l’Acció Crítica (EdPac) ha presentat el curtmetratge '38', realitzat per l’entitat Interferències. Es tracta d’una animació en stop motion que juga amb el significat que pot arribar a tenir el número ‘38’. Aproximadament, és el salari mensual (en euros) d’una treballadora de la confecció a Bangladesh i és la talla màxima per ‘gaudir’ dels productes de les grans firmes de moda.

Descarregat la guia aquí.




No hay comentarios:

Publicar un comentario